به گزارش سلام اردبیل، محمود غفاری پنجشنبه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن و چهار خطه کردن جاده اردبیل- سرچم افزود: در خصوص اجرای راه آهن اردبیل به معنای واقعی جهش اتفاق افتاده و با پیگیری فوق العاده مسوولان استان،این پروژه رتبه اول را به لحاظ پشتیبانی و پیشرفت دارا است.
وی بیان کرد: اجرای ایستگاههای راه اهن در مراحل پایانی بوده و امید میرود راه آهن اردبیل در سالجاری به اتمام برسد.
به گفته وی، تلاش میشود با مساعدت وزیر راه و شهرسازی تا قبل از پایان کار دولت، نقدینگی دیگری به پروژه تزریق شود.
غفاری همچنین با بیان اینکه جاده اردبیل – سرچم بار ترافیکی به زنجان و تهران را کاهش داده است، گفت: بر اساس برنامهریزی انجام گرفته با یک کار جهادی تا پایان فصل کاری در این جاده اقدامات اجرایی میشود.
وی با اشاره به اختصاص سهم اعتباری مناسب در بودجه سالجاری افزود: این بودجه در شرف حصول نتیجه بوده و در صورت امکان از سایر منابع از جمله ماده ۵۶ نیز اعتبار لازم اخذ می شود.
غفاری از تشکیل ستاد ویژه پیگیری پروژههای حوزه راه در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این ستاد موانع همه پروژههای در حال اجرا رفع و روند کار سرعت میگیرد.
عملیات اجرایی راهآهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سالها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.
مرتفعترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.
در طرح راهآهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا میشود.